Literatuur
- Götz, Ute, Die Bildprogramme der Kirchentüren des 11. und 12. Jahrhunderts. Proefschift, Philosophischen Fakultät der Eberhard-Karls-Universität, Tübingen. Magdeburg (uitgave in eigen beheer: Ute Götz), 1971. [421 blz. ISBN -]. Hierin "Canosa": blz. 348-355 ("Reliefierte und tauschierte Bronzetür im Eingang der Grabkapelle Bohemunds. Masse: 1.33 : 2.45 m. 2. Jahrz. d. 12. Jhs., von Rogerius gegossen". Met 39 literatuurverwijzingen)
- Mende, Ursula, Die Bronzetüren des Mittelalters, 800-1200. Foto's: Albert und Irmgard Hirmer. München (Hirmer), 1983cop. [195 blz plus 226 afb. ISBN 3.7774.3530.9]. Hierin: blz. 41-47 ("Canosa. Die Tür des Boemund-Mausoleums"), 139-141 ("Grabbau des Fürsten Boemund I. an der Südseite des Domes San Sabino. Zweiflügelige Tür mit reliefierten islamischen Ornamentmotiven und gravierten Darstellungen historischer Personen. Linker Flügel Apulien, 11. Jahrhundert (?), rechter Flügel Roger von Melfi, um 1111-1118"), afb.nr 40-43
- Leisinger, Hermann, Romanesque Bronzes. Church Portals in mediaeval Europe. London (Phoenix House), 1956cop. [176 blz. ISBN -]. Hierin: [voorin, ongenummerde blz. 9, 14], afb.nr 151-152 [niëllo-werk en laagreliëf, ca 1111]
- Belli D'Elia, Pina, Pouilles romanes. Deel in de serie 'La nuit des temps', nr 68. La Pierre-qui-Vire (Zodiaque), 1987. [436 blz. ISBN 2.7369.0041.3]. Hierin: blz. 78, afb.-nr 10-11 (De linker deurvleugel is gegoten in één stuk. De rechter vleugel is samengesteld uit vier apart gegoten platen, aan de achterzijde door metalen staven verbonden. De linker vleugel is oorspronkelijk een deel van een andere deur "peut-être fondue pour la cathédrale elle-même, dont il reste le panneau porte-heurtoir fixé au vantail de la porte principale actuelle". Van deze linker deurvleugel wordt soms een Romeinse oorsprong vermoed)
- Willemsen, Carl Arnold & Dagmar Odenthal, Puglia. Terra dei Normanni e degli Svevi. Roma, Bari (Laterza), 19902e druk/(1e druk: 1978). [309 blz. ISBN 88.420.3619.6]. Hierin: afb.nr 53-55 (foto nr 53 toont beide vleugels helemaal. De linkervleugel is uit één stuk met drie cirkels met versiering in laag-reliëf (waarvan de middelste een leeuwenkop voor een deurklopper bevat) en sierranden. De rechter vleugel bestaat uit vier delen gevat tussen sierranden; het bovenste en onderste paneel bevat een cirkel met versiering in laag-reliëf, de middelste panelen bevatten niëllo-werk)
- Melczer, William, La Porta di bronzo di Barisano da Trani a Ravello. Iconografia e Stile. Z.pl. (drukkerij: Tipografia De Rosa & Memoli, Cava de' Tirreni (Sa)), 1983voorwoord. [306 blz. ISBN -]. Hierin "Canosa di Puglia, Porta del Mausoleo di Boemondo": blz. 16, 20, 24noot 1, 27, 130, 202noot 13, 216, 218, 219, 228noot 23
- Decker, Heinrich, Italia Romanica. Die hohe Kunst der romanischen Epoche in Italien. Wien, München (Schroll), 1958cop. [335 blz. ISBN -]. Hierin "Canosa di Puglia: Cattedrale San Sabino, Tomba di Boemondo": afb.nr 201